Dieta winna być jak najbardziej zupełna. Nie powinno rezygnować się z żadnych składników pokarmowych – chyba że stoją za tym kwestie medyczne. Oczywiście istotne są proporcje.

Nader dużo ludzi nie ma zachowanych odpowiednich stanów witamin w organizmie, co wynika z kolei nieprawidłowej diety. Najlepszym źródłem witamin są produkty naturalne, warzywa, owoce, ale także i mięso. Witaminy w produktach naturalnych są też najlepiej absorbowane przez organizm. Jednak w przypadku niedoborów witamin lub też intensywnego sposobu życia nader pomocne mogą okazać się suplementy witaminowe. Mogą to być różnorakie multiwitaminy jak i preparaty jednowitaminowe.

Ważne jest świadomość ludzi na temat witamin i ich odpowiedniej ilości. Instytucje naukowe zakładają zalecane wielkości dobowe spożycie witamin, które są odpowiednie dla dobrego stanu zdrowia. Liczby te różnią się w zależności od wieku, płci i niektórych innych czynników, tak więc spożycie witamin dla zdrowej żywności dla młodej kobiety będzie inne niż u mężczyzny po siedemdziesiątce.
Dozy dziennego spożycia witamin na niektórych towarach spożywczych są zawarte na etykiecie. To oznakowanie jest pomocne w utrzymaniu właściwego. Informacje o wartościach odżywczych są niejednokrotnie prezentowane jako procent zalecanego dobowego konsumowania każdej witaminy oraz minerału.
Istnieje również wiele składników, które dana osoba może pragnąć ograniczyć w swojej diecie. Znowu, określenie wartości odżywczej pewnych wyrobów spożywczych może pomóc zorientować się jak dużo jest takowych elementów.

https://calibra.ovh/2022/01/06/monitoring-odzywiania/